27 May 2009

Kenapa Arsenal


BPL sudah pun melabuhkan tirai semalam. pasukan kegemaran gua macam tu jugakla. tak no 3 no 4. memang bebulu gua tunggu sampai 4 tahun tak dapat piala. ape cite??. tapi emosi tak boleh menguasai diri. yang penting perjuangan mesti diteruskan. takkan nak pi bunuh diri sebab kalah kot. itu keja orang takda agama. yang menjadi kegampangannya apasal tak habis-habis gua dapat masej lagi dari penyokong man u ni. dia orang menang lu dapat apa bincek!! dah menang tu dah la.


Banyak mamat-mamat yang tak sealiran dengan gua mempersoalkan kenapa gua sokong arsenal. katanya kenapa sokong team budak-budak. team yang dah lama tak kucup piala. apasal tak sokong man u ker, liverpool or chelsea. beb, hidup mesti ada prinsip. takkan team yang banyak menang je lu nak sokong. asal kuat lu sokong. macam lalang la wei. sokong dan minat mesti ada sebab. watpe nak sokong team yang mejoriti star tapi main cam haram. kesenian bola tu lu orang tengok dari segi mana? fakta kenapa gua tak sokong man u, liverpool dan chelsea adalah seperti berikut.


Manchester united:
  • penat mengaji agama tinggi-tinggi tapi sokong devil.
  • gua tak suka corak permainan seperti england. macam man u main, no open game lepas leading.
  • rata-rata penyokong man u belagak nak mampos.
  • gua tak suka ronaldo.

Liverpool:
  • takkan nak cakap jugak. terang-terang jenama arak kat baju. kelakar apa lu support.
  • ada pemain yahudi mabuk.
  • tapi gua sokong liverpool menang lagi dari man u kahkahkah.

Chelsea:
  • yang ni gua lagi tak paham. dulu mana ada penyokong kat malaysia. alih-alih mourinho masuk belambak penyokong. macam lalang.
  • rata-rata penyokong siap tak kenal pemain lagi. sokong sebab dulu kuat je.
  • star terlalu ramai. corak permainan tak cantik mana pun.
  • lu tambah sendiri.


Ada satu hari gua tengah syok layan bola chelsea vs arsenal. macam biasa penyokong chelsea memang ramai. gua duduk sorang-sorang tanpa ada penyokong arsenal bersama gua. tiba-tiba mamat sebelah gua jerit.


"Baikla lampard, bawak lagi. yeah.. budak-budak je tu boleh makan punya" terkinja-kinja mamat tu gua tengok.


Gua tengok skrin bukan lampard, tapi ballack. gua pusing gelak berdekah-dekah siap guling-guling depan dia.bangang!!!.

No comments: