24 May 2009

Masalah budak belajar luar negara

Pagi tadi lepas subuh, gua rasa macam dah tak boleh blah. mata memang dah kecik gila, otak melilau nampak bantal dengan selimut je. cakap pun dah lalok-lalok macam cina surat khabar lama kat taman perumahan gua. jenis orang ajak makan burger king pun gua tolak. memang gua tak tunggu lama terus pecut ke tilam tanpa memikirkan larangan tido lepas subur yang mak gua selalu nasihat. yang gua tahu tido tu satu nikmat je. tengah baru nak on the way ke alam tido gua dengar satu jeritan.


"Babi, bangsat, bangang, lahanat, cincau, kepala ayah dia." jerit kawan serumah gua macam budak hesteria zaman gua sekolah dulu.


Pelan-pelan gua bangun pegi tengok ape yang berlaku. mood nak marah-marah dah memang takda. apatah lagi nak lempang orang pagi-pagi ni. sabar tu kan separuh dari iman. cakap gua dalam hati.


"Apahal ko hesteria pagi-pagi buta ni. macam orang tak belajar agama je aku tengok" tanya gua lemah sambil kesat-kesat mata.


"Kepala hotak dia. aku baru tahu yang PM Malaysia sekarang ni Najib, bukan Pak Lah lagi." member gua jawab sambil sumpah seranah depan moniter.


Cilakak, siapa suruh tak ambik tahu perkembangan semasa.




Untuk makluman, rumah gua baru masuk line internet. itu antara sebab gua baru nak layan bendalah blog-blog ni. kalau tak haram!!!

1 comment:

sambalgesekanaknogori said...

Amboi...marah betul tu kat Tok Jib..