13 June 2009

Panas

Musim panas dah menjelma. kulit gua yang elok-elok putih dah bertukar menjadi gelap. dah tak macho langsung. nak keluar tengah hari buta jalan-jalan memang orang kata gila. kalau boleh waktu nak pegi kelas gua nak berlari-lari anak biar cepat sampai. sebab kelas gua ada ekon. gua ingat lepas ni nak mintak zakat kat MAINS la. nak pasang ekon kat rumah pulak.

Bila dah panas makhluk-makhluk yang tak pernah muncul musim sejuk start tunjuk muka. tikus, lalat, lipas semua wujud. macam cilaka. paling king makhluk bernama lalat ni. dia punya ramai sampai boleh buat muktamar kat rumah gua. bersih macam manala rumah tetap ada. gua tak kisah kalau nak berhibur di rumah gua sangat. tapi yang pegi berkelah kat kelopak mata gua sapa suruh?. gelila bodoh!!.

Sekarang gua dah dapat cara macam mana nak slow downkan lalat kat rumah ni. gua baru dapat ilham tadi. apa nak jadi, jadilah. gua nak pelihara katak pisang kat rumah gua. bernas tak idea gua?


*****


nota: gua belum jumpa lagi katak kat mesir ni. gua ingat dah pupusla sebab banyak sangat melantak lalat. pupus akibat banyak makan.

5 comments:

an2blur said...

ooooo..
baru tau kat mesir takde katak.
singa ada pulak ek?

solitary said...

berani ke bunuh lalat? berdosa tu membunuh hewan kerdil...haha...

xoxoc said...

brani ko bunh lalat?kn best fren ko..haha

langkasuke said...

an2blur,
singa kat zoo ade..

solitary,
uiks, ahli majlis fatwa ke ni?..

xoxox,
itu cite kat msia. skang kat mesir bincek..

Koi (9M2mzr)..a.k.a Mazru a.k.a sepupu jon travolta said...

ko ambil plastik isi ngan air kosong pastu ko letak atas kepala ko,jgn x ikat pulak..gerenti lalat tu x kaco lagi..huahuahua,jgn marah...