20 July 2009

Nak Melawak biar bertempat

Lu tengah naik motor atau kereta. basikal pun boleh jugak kalau lu tak mampu nak pakai motor lagi. tiba-tiba lu kena tahan dan ditegur dengan kengkawan atau sedara mara lu. ayatnya berbunyi begini.

"Weh, nak kemana naik buraq ni?. laju semacam je". tanya insan yg berkenaan.

Agak-agak apa yang lu akan buat?.

*****

Nota: sempena sambutan isra' wal mi'raj.

10 comments:

SyAkuRagi said...

gua buraikan isi perut insan tersebut

santainye said...

wah..ni bkn gi isra' mikraj ni..ni gi kuala selangor ni..lagipun ko mmg memerlukan buraq ni sbb jarak antara mesir ngn KS memerlukan kelajuan cahaya..sekian.

mazru(9m2mzr) said...

melalut je santai...ntah ape2..

relevan said...

Kalu kwn lg besit kwn bawak..

pOnstan said...

aku bertanggapan bhwa insan berkenaan kurang mendapat kasih sayang dr kedua orang tua beliau..

FdausAmad said...

cuba lu tulis 'buraq' dekat google,pastu lu translate dalam bahasa peranchis,tgk apa bahasa perancis kata...

langkasuke said...

syakuragi,
gua setuju cadangan tu..

santainye,
lu nak kena lempang?..

mazru,
lu sepak die kalau jumpe kat pahang..

relevan,
kang eksiden plak kang..

ponstan,
kurang kasih sayang ke kurang didikan agama?..

an2blur said...

dah kate org tak faham..
:D

UglyPooh said...

sabor je la....isra' mikraj. huhu

-gOrN- said...

pe ak kate ek klu ad org tnye cenggitu...

ak jwb le....
"sje ak bwk jln2 ni haa....skali skale mkn angin"