18 August 2009

Muke Mukikah Ini?

Semalam gua jalan sorang sorang pulang dari kelas Quran. biasa kalau kelas Quran gua akan berdua bersama kawan serumah. tapi hari tu dia sakit mende ntah. jadi gua jalan solo je. ikut hati nak ponteng gak. panas weh. dugaan nak pegi talaqqi musim panas ni lain macam. nasib baik gua dah buat perjanjian dengan sheikh gua. sekali tak datang denda 10LE. kalau tak, dengan gua gua sekali boleh jatuh sakit mengejut macam kawan gua.

Sedang enak melayan perasaan, gua terpandang seorang lelaki melayu yang gua rasa gua teramat kenal. sah. memang sah mamat ni. muka dia gua takkan lupa sampai bila bila. nasib baik kemera hanpon gua 1.3 mp bukan cybershot. kalau tak boleh snap satu kali sambil berjalan.

Dekat dekat nak sampai gua ngan mamat tu, gua cuba buat tak perasan. jalan masa tu tunduk ibarat ahli sufi. mulut kumat kamit macam tengah ngulang Quran. otak gua ligat apa tindakan sewajarnya yang patut gua ambil. tendangan fabregas atau jari hantu?.

Ngam ngam sampai sebelah mamat tu gua angkat kepala. mata gua tepat ke matanya. maka berlakula perkara yang dituntut dalam Islam.

****

nota: petang tu gua berpakaian begitu siqah sekali. berbaju melayu berseluar slack. kopiah putih gua bubuh atas kepala. rambut gua dah potong pendek. takde nak rock rock dah. kata ahli sufi!!.

7 comments:

apei said...

woi aperhal tak rock lagi?

fazlan said...

ko da x rock ke?
mase bile ko rock ek huhuhuhu

zetty said...

skrg dh jd macho ea???...sbb dh x rock....hehehe...kire dh ok laa ngan mamt tue yerrr???

FdausAmad said...

Rock ka..tak rock ka..janji buleh bagi gua fatwa ketika sesak suda la...

langkasuke said...

apei,
kembali ke jalan yg benar..

lalat,
babi lu..

zetty,
ok la kot..

FdausAmad,
cari yg lebih ahli la wei..

antusabun said...

bukan dari dulu ko layan lagu dangdut ke?

an2blur said...

Rocker.