10 August 2009

Murad Budak Russia

Semalam gua ada pekse. macam pekse dulu dulu jugak, gua jawab biasa biasa je sebab malas nak tunjuk power. dah memang gua tak power mana. lulus pun dah kira ok. bukan guna sistem pointer pun. gua ingat last last nanti baru gua nak jawab cara orang luar biasa. amacam, licik tak gua?.

Untuk bahagian akhir kertas peperiksaan, gua kena buat karangan yang bertajuk surat kabar di negara anda. antara isi pentingnya siapa penulis yang masyhur di akhbar tersebut. entah siapa penulisnya pun gua tak kenal. gua hentam je janji bunyi nama orang.

Tengah tekun gua layan karangan yang diberi, tiba tiba seorang budak russia tegur gua.

"Muaiyid, kau tahu tak penulis akhbar yang paling masyhur kat negara aku?". murad tanya rileks macam bukan tengah pekse.

"Manala aku tahu. negara kau murad. nama orang rusia pun dah pelik pelik. kalau penulis lagila pelik aku rasa". jawab gua nak taknak.

"Cuba kau teka. penulis ni memang masyhur diserata dunia. aku yakin kau pun mesti tahu". murad paksa jugak macam budak budak.

"Aku tak tahu. kau bagi tahu je. kalau aku kenal memang penulis tu masyhur. kalau tak, tak payah paksa paksa lagi. karang kena koyak kertas peksa pulak". marah gua sambil tengok ustaz gua dah daring semacam dari tadi.

"Kau ni takut la. ustaz ni baik. takkan dia koyak kertas pekse punya. kau nak tahu tak siapa penulis yang masyhur tu?".

"Siapa?".

"Michael jackson". ringkas jawapan murad.

*****

nota: semua perbualan dalam bahasa russia. gua dah belajar sikit sikit dari murad. lepas ni boleh ajar kat orang kampung.

7 comments:

antusabun said...

Konek palsu dalam bahasa rusia apa?

langkasuke said...

balik nnt aku bg tahu..

an2blur said...

saje je la Murad ni.
name Murad dalam bahse Russia ape?

FdausAmad said...

kirim salam gua dekat Murad..
Mikel Jekson waklu la Murad...

mazru(9m2mzr) said...

gile punye murad..

apei said...

lu bagi tau itu murad, agak-agak dia pernah rasa kena hantuk kat bucu meja dewan peksa tak?

langkasuke said...

an2blur,
nama die gua belum dapat terjemah lagi..

FdausAmad,
gua dah kim salam dah..

mazru,
kesian dia tak pasal pasal kene gile..

apei,
lu nak gua hantukkan ker?..